Звездата на UFC
Хамзат Чимаев разшири своя бранд извън октагона, като си сътрудничи с унгарската парфюмерийна къща Superz Budapest, за да пусне не един, а два парфюма, които олицетворяват неговия боен дух.
Парфюмите, наречени „Khamzat The Wolf“ и „Smesh“, отразяват различни аспекти от неговата личност. Докато повечето звезди на UFC шумно промотират всяко ново бизнес начинание, най-новото лансиране на Хамзат Чимаев тихо остана незабелязано. Един от парфюмите споделя името си с нещо много по-различно и далеч по-противоречиво.
Преди лансирането на този парфюм, Чимаев промотираше криптовалутен токен, наречен „Smash“, за който феновете твърдят, че е схема за изкуствено повишаване на цената, маскирана като ангажираност на феновете. Малко след промоцията цената на токена се срина с повече от 90%, а анализаторите на блокчейна обвиниха проекта в координирана разпродажба.
Лагерът на Чимаев по-късно настоя, че не са имали представа, че това е подозрително. Но мнозина не повярваха на извинението, особено като се има предвид, че това не е първото му партньорство в областта на криптовалутите. Преди скандала с криптото, Чимаев се беше позиционирал като единствен посланик на криптопроект, наречен Gcoin.
Това беше токен, предлаган специално като съвместим с ислямските норми и предназначен да привлече мюсюлмански инвеститори. След провала на токена Smash, Gcoin тихо премахна Чимаев от своя уебсайт и дори забави листването му на борсата, което показваше, че връзката с него е станала по-скоро риск, отколкото полза.
Чимаев беше свързан и с Block Asset, NFT проект, в който участват различни спортисти от бойни спортове, включително неговият приятел Дарън Тил. Партньорството предлагаше NFT като ексклузивен достъп и колекционерски предмети за феновете, като отново се търгуваше изцяло на базата на популярността на бойците, а не на истинската им полезност.
Тъй като той вече беше въвлечен в множество крипто проекти, много фенове и критици намираха за трудно да повярват, че Чимаев и неговият мениджмънт не са били напълно наясно с потенциалните рискове от измами. Разказът, че са били „хванати неподготвени“, просто вече не убеждава MMA общността.
Засега, поне, изглежда, че Чимаев е намерил бизнес начинание, което не се обръща срещу него. Въпреки високото качество, парфюмите са на изключително добра цена. Те варират от около осемдесет до сто и петнадесет долара – значително по-малко от сравними нишови парфюми.